| AnimatieAarzel niet om contact op te nemen indien er problemen zijn bij het downloaden van de bestanden. Hieronder vind je ideeën en mogelijkheden om jouw campagne SMILE SIMALIA animatief en creatief uit te werken. Let wel: kijk eveneens op de pagina 'multimedia' waar ook enkele zaken voor animatie staan (PowerPoints, muziek,...) 1. Knutselen, crea eaHier vind je enkele documenten uit de crea-map die je verder kan verspreiden of gebruiken. Is een sari aantrekken een hele moeilijke ondernemening voor jou? Kijk dan eens op ons filmpje op Youtbube. Broeder Dominic uit Param Mitra Sadan toont ons tot groot jolijt van personeel en patiënten hoe je een sari aantrekt. Eerst helpt iemand hem, daarna doet hij het nog eens alleen en geeft terwijl uitleg in het Engels: Dit zijn de afbeeldingen die tonen hoe je een sari (voor vrouwen) of dhoti/lunghi (voor mannen) moet aantrekken: Dit is om in te kleuren: 2. PuzzelenCentraal in de campagne staat de campagnefoto van de affiche. In heel wat winkels kan je deze afbeelding binnenbrengen en wordt die binnen de week voor jou uitvergroot en tot een puzzel gemaakt: Hema, Kruitvat, Spector, Blokker, Fnac,… Voorbeelden zag je op de creastand op de Startdag. Je kan kiezen tussen verschillende formaten, verschillende afwerkingen (karton, hardboard,…) en moeilijkheidsgraden. Ideaal voor leefgroepen, maar ook voor in de klas. Download hier het beeld voor de puzzel: 3. QuizWat is er plezanter met personeel of leerlingen dan een echte quiz? We maken er de volgende dagen opnieuw eentje die geschikt is voor gebruik na het bekijken van de multimediapresentatie en eentje die doet nadenken over het thema kinderarbeid en basisonderwijs. 4. InternetspelStart hier het internet spel. Momenteel nog in opbouw.5. Google EarthMet 'Google Earth' kan je een andere dimensie geven aan de campagne. Er zijn immers haarscherpe beelden te zien van Simalia én de school (zie voor exacte positie de vermeldingen in jouw bundel algemeen). Technische informatie:Download hier een korte handleiding (274kB) (2007). |
contact: |